söndag 2 oktober 2011

Två veckor idag!

Nu har vi landat lite i den nya tillvaron. Idag blir lilla bäbisen två veckor! Tiden har skenat iväg. Jag måste erkänna att jag gråter en skvätt varje dag - dels av lycka - dels av tacksamhet - dels av sorg över att aldrig mer få hålla en liten bäbis i mina armar. Eller rättare sagt en bäbis som är min bäbis. Jag antar att barnafödandet nu är över. Jag tror att två barn är bra. Men skulle det bli en liten sladdis i framtiden så skulle jag inte deppa över det. Jag har sagt till sambon att inte fälla en endaste kommentar över bäbiskläderna som snart är urväxta. Jag vet inte om jag klarar av att ge bort/sälja ett endaste plagg. Kanske senare. Men inte än på länge. Det är för smärtsamt. (Jag grinar varje dag över små skitsaker... är väldigt känslig men inte deprimerad).

Amningshjärnan har helt tagit över. Minnet som en gång fanns är ur funktion i sisådär 6 månader framöver. Men jag ska definitivt inte klaga. Jag är mycket glad över att mjölken räcker denna gång & att vi slipper krångla med ersättning. Jag är också glad över att det finns post-it-lappar. Så länge de finns kan jag hålla minnet i någorlunda funktionellt tillstånd.

Nu ska jag fira min viktnedgång (som ännu ej är klar hoppas jag) med choklad, chips & coca cola. Jo då, det funkar! För när man inte hinner äta huvudmålen så kan man smussla in lite junk emellanåt! Jag var dessutom ute på promenad i 45 minuter igår. Det är apbra för att vara jag.

Tvivelaktig figur: Jag ska klara av att hålla liv i bloggen nu! ;)

1 kommentar:

  1. Du är fantastisk..och ung...innan du vet ordet av har du ytterligare 7 bebisar. Och alla kläder kan du spara till den dagen pojkarna får barn...men sluta för guds skull med Junkmaten (nu flinar jag)
    Guds frid V =)

    SvaraRadera